2023. december 30.

 

Akkor lett vége..?


gumisünt loptam az óvodában
Imre zsebéből
hazavittem
s még néhány hazugságot
e kellékek azóta is velem vannak

akkor lett vége? nem tudom

zsebeseket szégyenítő ügyességgel
nyitottam résnyire a felnőtt-lét kapuját
épp csak be tudtam zárni
rohantak felém vicsorgó szörnyek
nem nyitottam ki többé
soha sem

szerettem Zsuzsikát
szivacsdarabkát adtam neki
jó lesz a babáinak örül majd
zaklatásért feljelentett az óvó néninél

akkor lett vége? nem tudom

Rómeó voltam
s voltak kis Júliák
meghaltunk együtt már ezerszer
nem adtam semmit többé már
az ÉN-t darabolom csak
osztogatom véres zsírpapírban

álmomban ördöggel cimboráltam
játszottuk hogy üldöz
futok erőtlenül
már-már elkap
felébredtem
nem volt hangom
átkiáltani a szomszéd szobába
s egyszer nem jött többé
egyedül tébláboltam a kongó
álom-folyosón

akkor lett vége? nem tudom

azóta ezernyi patás markolászta már a kezem
öklelt és taposott

nem fájt nem fog soha már
csak sírok ha egyszer végre
angyalt álmodom

kőből építettük kölyökként
az Orion űrhajót
fülkéjébe hordtuk fakardjainkat
s uzsonnára akácvirágot és felszálltunk
arcunk ragyogott hisz tudtuk
nem jövünk vissza soha többé
nem leszünk már föld-lakók

akkor lett vége? nem tudom

egymás nevét is elfeledtük
az űrbe hulltak a mosolyok
azóta e végtelen zuhanás

s az emlékek talpalatnyi földje is
szétporlik alattunk

ó csillagok,

kicsi
hullócsillagok!





A szerző felvétele


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése